Kauppa

Ajanvaraus

Yhteystiedot

Tutustu

Nyt on aika ehdottaa vuoden 2025 golfjohtajaa ja ​​​​​​vuoden 2025 palvelupäällikköä!

Jukka Ilva valittiin vuoden golfjohtajaksi vuonna 2024

Suomen Golfjohtajat ry (FGMA) valitsee vuoden 2025 golfjohtajan ja ensimmäistä kertaa myös vuoden palvelupäällikön.

Nyt on aika tehdä ehdotuksia. Ehdotuksia voivat tehdä golfyhtiön ja seuran hallitukset sekä Suomen johtajat ry:n jäsenet.


Vapaamuotoiset ja perustellut esitykset tulee lähettää sähköpostilla FGMA:n hallituksen puheenjohtaja Markus Junnille (markus.junni@golfpirkkala.fi) Esitys tulee jättää 17.9.2025 mennessä. Esityksessä tulee mainita esitettävän nimi ja yhteystiedot, esittäjän nimi ja yhteystiedot sekä perustelut. Ei kuitenkaan enempää kuin 200 sanaa.

Ehdokkaista FGMA:n hallitus valitsee kolme kärkiehdokasta Vuoden Golfjohtajaksi ja kolme vuoden Palvelupäälliköksi.

Joka vuosi ei välttämättä valita Vuoden Golfjohtajaa tai Vuoden Palvelupäällikköä. Hallituksen tekemän kärkiehdokkaiden nimeämisen jälkeen toimitetaan jäsenäänestys, jossa annettujen äänien perusteella vuoden 2025 Golfjohtaja ja Palvelupäällikkö valitaan. Valittujen nimet pidetään salassa niiden julkistamiseen asti. Nimet julkistetaan ja henkilöt palkitaan FGMA:n syysseminaarin iltajuhlassa 2.10.2025

Valintakriteerit ovat seuraavat:

VUODEN GOLFJOHTAJAN 2025 VALINTAKRITEERIT:

Vuoden golfjohtaja on henkilö, joka osoittaa esimerkillistä johtajuutta golfyhteisössään ja vaikuttaa myönteisesti koko golftoimialaan. Valinnassa painotetaan erityisesti seuraavia osa-alueita:

1. Innostava ja arvostettu johtaja
Johtaa ihmisiä kannustavasti ja selkeästi. On pidetty ja kunnioitettu esihenkilö, joka rakentaa positiivista työyhteisöä ja kehittää henkilöstön osaamista.
2. Yhteisöllisyyden ja pelaajakokemuksen kehittäjä
Edistää aktiivisesti golfyhteisön hyvinvointia, palveluja ja pelaajakokemusta – kuuntelee pelaajia ja rakentaa osallistavaa kulttuuria.
3. Toimialan yhteistyökykyinen vaikuttaja
On aktiivinen koko golftoimialan kehittämisessä ja jakaa avoimesti osaamistaan kollegoilleen. Tunnetaan yhteistyökyvystään ja hyvästä kollegiaalisuudesta.
4. Strateginen ja vastuullinen toiminnan kehittäjä
Vie golfyhteisöä eteenpäin pitkäjänteisesti. Kehittää toimintaa esimerkiksi taloudellisesti, digitaalisesti tai ympäristövastuullisesti.

Henkilön tulee olla FGMA:n jäsen esityksen tekohetkellä.



VUODEN 2025 PALVELUPÄÄLLIKÖN TMS. VALINTAKRITEERIT:

Vuoden palvelupäällikkö palkitaan erinomaisesta asiakas- ja jäsenkokemuksen kehittämisestä, vahvasta arjen tiimijohtamisesta ja kyvystä rakentaa osallistavaa, vastuullista ja yhteistyöhön nojaavaa golfyhteisöä.
Valinnassa painotetaan erityisesti ihmislähtöistä johtamista, palvelun laatuun vaikuttavia tekoja sekä kykyä tehdä yhteistyötä yli tiimirajojen ja koko toimialan hyväksi.

1. Pelaajakokemuksen mestari
Varmistaa, että golfyhteisön palvelupolku toimii kitkattomasti ensikosketuksesta kentälle ja sieltä kotiin. Kuuntelee palautetta aktiivisesti ja tekee siitä näkyviä parannuksia (esim. ajanvarauskäytännöt, vastaanoton jonotus, palvelun saavutettavuus, vieraspelaajien ohjeistus).
2. Arjen tiimijohtaja ja esihenkilö
Johtaa etulinjan henkilökuntaa kannustavasti ja selkeästi. Huolehtii perehdytyksestä, työvuoroista, osaamisen kehittämisestä ja hyvästä työilmapiiristä. On helposti lähestyttävä ja pidetty esihenkilö.
3. Palveluprosessien ja toiminnan kehittäjä
Uudistaa tai tehostaa käytäntöjä, järjestelmiä ja prosesseja, jotka parantavat palvelun laatua, tehokkuutta tai taloudellista tulosta (esim. digitaalinen ajanvaraus, kassajärjestelmät, myyntiprosessit, jäsenpalvelun automatisointi).
4. Kollegiaalinen yhteistyökumppani toimialalla
Jakaa osaamistaan, oppii muilta ja osallistuu aktiivisesti verkostoihin, koulutuksiin tai työryhmiin, jotka kehittävät golfpalveluita laajemmin. On tunnettu hyvästä yhteistyöstä.

Henkilön tulee olla FGMA:n jäsen esityksen tekohetkellä.

​​​​​​​